RSS

..::AmPuni dOsaKu,Pegangi HAtiku,Redhai aku::..

Ya Allah..

Adakah aku ini benar-benar hamba yang mencintaiNYA??
YA Allah,beribu kali ku ucapkan cinta padaMU
Alih-Alih dosa jugak yang ku lakukan padaMU
Apa harga air mataku??

Aku damba cintaMu ya RAbb
Aku lebih rela KAU butakan mataku
Asalkan KAU tidak butakan hatiku..
Suburkanlah hatiku dalam mencintaiMU dan Rasulku.

Sungguh berat ujian yang KAU berikan ini
RAsa tak sanggup untuk aku pikul
sakit...
pedih..
perih..
letih..
semua ada.

Semua itu mengiringi perjalananku
Aku hina ya Allah!
Aku hamba yang sungguh hina..
Kekuatanku hanyalah padaMU
PAdaMU tempat aku mengadu.


Allah,
Sebenarnya ,aku tak mahu lagi membuat dosa
Alpa dan leka dengan cinta yang tidak kekal ini
ku pohon,KAU lindungilah diriku dan dirinya
Jadikanlah kami hamba yang sentiasa haus merinduiMU ya RAHMAN
Merindui taufiq dan hidayahMU ya MUHAIMIN..
Aku harus menjadikan pengajaran pada diriku yang lepas
Aku harus berubah untuk kebaikan bersama..

Oleh itu..ku mohon padaMU ya RABB..
Iringilah langkahku
Iringilah perjalananku menuju jalan cintaMU
Dakaplah hatiku agar lemas dalam cintaMU..

Adakah cintaku ini suci ya Allah??
Maafkan daku..
Ampunkan segala dosaku..
Aku malu padaMU..
Mampukah aku butai cintaiku ini semua??
Setelah berulang kali aku derhaka padaMU



la tahzan..

Allah,
Aku tahu kau sebaik-baik pengatur
KAU tahu apa yang KAU lakukan.
Aku tahu setiap yang kau berikan ada hikmah yang tersimpan.

TApi ya Allah..
Sungguh ku berharap padaMU..
Rijal yang hadir dalam hidupku hari ini menjadi penyokong buatku.
Andai kata dia yang terbaik buatku,
KAU pegangilah hati kami agar tidak melanggar batas-batasMU..
Semoga dirinya MUJAHID yang soleh,yang boleh membimbingku ke JannahMu.. 

Namun..
Andai dia bukan KAU ciptakan untukku,
Andai dia bukan pemilik tulang rusukku,
Aku redha..
Kerana sesungguhnya hatiku setia pada prinsip hidupku
masih setia pada peganganku
kata-kata yang selalu mak ingatkan padaku
"setiap yang berlaku ada hikmah"
Setiap kejadian Allah sembunyikan hadiah
Hadiah yang sangat berharga
Sungguh,orang yang redha dan sabar atas ujian Allah itu betuah..

=)





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment